παράταση επικαιροποίησης υπερχρεωμένων
Τα στοιχεία αφορούν στις δαπάνες υπουργείων , ΟΤΑ και δημοσίων φορέων με προβλήματα νομιμότητας για το έτος 2016. Συγκεκριμένα, αποτυπώνονται ανά κωδικό τα έξοδα που διαπιστώθηκε πως είχαν προβλήματα νομιμότητας και το συνολικό ύψος των δαπανών που τελικά απορρίφτηκε μετά τον έλεγχο. Να σημειωθεί πως ο συγκεκριμένος έλεγχος δαπανών έγινε το 2016 για τελευταία φορά καθώς πλέον οι Γενικές Διευθύνσεις Οικονομικών Υπηρεσιών έχουν αναλάβει τις αποκλειστικές αρμοδιότητες οικονομικής υπηρεσίας, κάτι που σημαίνει πως πλέον δεν υφίσταται η ανεξαρτησία του εκκαθαριστή έναντι του διατάκτη με βέβαιο τον κίνδυνο πληρωμής μη σύννομων δαπανών.
Η βεβαιότητα αυτή προκύπτει πως το 2016, οπότε και ίσχυε το παλαιό αυστηρό σύστημα προληπτικού ελέγχου των δαπανών, εντοπίστηκαν σε υπουργεία, σε ΟΤΑ α' βαθμού και λοιπά νομικά πρόσωπα ελεγχόμενα από Υπηρεσίες Δημοσιονομικού Ελέγχου και στις αποκεντρωμένες διοικήσεις δαπάνες με προβλήματα νομιμότητας συνολικού ύψους 103 εκατ. ευρώ. Εξ αυτών των δαπανών τα 63 εκατ. ευρώ αφορούσαν σε δαπάνες υπουργείων, τα 38 εκατ. ευρώ σε δαπάνες Περιφερειών, τα 1,3 εκατ. ευρώ σε δαπάνες αποκεντρωμένων διοικήσεων και τα 818,7 χιλιάδες ευρώ σε δαπάνες Δήμων.
Αυτό που έχει ιδιαίτερη σημασία είναι πως μετά τον προληπτικό έλεγχο των υπηρεσιών από το σύνολο των δαπανών με προβλήματα νομιμότητας (103 εκατ. ευρώ) απορρίφτηκαν – δεν έγιναν – δαπάνες ύψους 43,1 εκατ. ευρώ, ήτοι το 42% του συνόλου. Εξ αυτών τα 36 εκατ. ευρώ αφορούσαν σε δαπάνες υπουργείων, τα 11,4 εκατ. ευρώ σε δαπάνες Περιφερειών, τα 568 818,7 χιλιάδες ευρώ σε δαπάνες αποκεντρωμένων διοικήσεων και τα 536 χιλιάδες ευρώ σε δαπάνες Δήμων και λοιπών νομικών προσώπων.
Με την αλλαγή της νομοθεσίας πολλές από αυτές τις δαπάνες που «έπιανε» ο προληπτικός έλεγχος πλέον δεν κόβονται και παρά τα προβλήματα νομιμότητας σε πολλές περιπτώσεις τα ποσά εκταμιεύονται κανονικά. Γιατί γίνεται αυτό; Διότι απλά έχει χαλαρώσει ο ασκούμενος καθολικός δημοσιονομικός έλεγχος, γεγονός που οφείλεται στη «μνημονιακή» καταστρατήγηση της βασικής ελεγκτικής αρχής για τη μη σύμπτωση στο ίδιο πρόσωπο της ιδιότητας του ελέγχοντος και του ελεγχομένου.
Πάντως, η ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών εμφανίζεται να θεώρει πως το Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Δημοσιονομικής Πολιτικής (το οποίο βρίσκεται σε διαδικασία αναβάθμισης) μπορεί να διασφαλίσει την διαφάνεια στην έκδοση των χρηματικών ενταλμάτων και στην πληρωμή των δαπανών και πως ο κατασταλτικός έλεγχος των δαπανών θα γίνεται με μοντέρνες μεθόδους ικανές να εντοπίζουν και να αντιμετωπίζουν τα κακώς κείμενα.
παράταση επικαιροποίησης υπερχρεωμένων
παράταση επικαιροποίησης υπερχρεωμένων
παραλια μουτσουνα ναξος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου